Klauzula informacyjna dla pracowników Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Raciborzu w zakresie pracowniczych planów kapitałowych.
Szanowni Państwo,
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informuję że:
Administratorem danych osobowych jest Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Raciborzu, z siedzibą przy ul. Sienkiewicza 3A, 47-400 Racibórz.
Z Administratorem danych można się skontaktować:
- listownie, kierując korespondencję na adres siedziby Administratora,
- poprzez adres email: sekretariat@rckik.pl
Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych
Administrator danych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych (IOD).
W razie pytań dotyczących danych osobowych mają Państwo możliwość kontaktu z IOD za pośrednictwem adresu email: iod@rckik.pl w każdej sprawie dotyczącej przetwarzania danych osobowych, ze wskazaniem formy jakiej oczekują Państwo odpowiedzi i podając dane kontaktowe niezbędne do sposobu jej udzielenia.
Cel przetwarzania Państwa danych osobowych
Pani/Pana dane osobowe (imiona i nazwisko, adres zamieszkania, adres do korespondencji, numer telefonu, adres poczty elektronicznej, numer PESEL, data urodzenia, seria i numer dowodu osobistego lub paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość) będą przetwarzane w celu zorganizowania procesu związanego z obsługą Pracowniczych Planów Kapitałowych.
Podstawa prawna przetwarzania danych wynika w szczególności z:
- 6 ust. 1 lit. c Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych RODO,
- 2 ust. 1 pkt 3 Ustawy o pracowniczych planach kapitałowych
Państwa dane osobowe będą udostępnione:
- instytucji zarządzającej – TFI PZU S.A
- podmiotom uprawnionym do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
Okres przechowywania:
Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres 10 lat zgodnie z zapisami przepisów prawa tj. art. 125a ust. 4a ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych oraz art. 94 pkt. 9b Kodeksu.
Pisemna deklaracja o wystąpieniu z PPK będzie przechowywana 4 lata.
Mają Państwo prawo do:
- prawo dostępu do danych osobowych;
- prawo żądania sprostowania danych osobowych;
- prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- prawo do przeniesienia danych;
- prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych;
- prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa UODO, 00-193 Warszawa, ul. Stawki 2;
Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, lecz w większości przypadków niezbędne do zawarcia umowy oraz wynikające z przepisu prawa.
Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą podlegać profilowaniu.
Nie przewiduje się przekazywania Pani/Pana danych do państw trzecich.